Posts

Showing posts from September, 2007

:: bas ::

Image
dapat dari emel :: kredit tuk org yg buat nie...hmmmm CINTA NI UMPAMA MENUNGGU BAS Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bastu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,"Eee...penuhnya... tak de tempat duduk." Jadik, awak katakan pada diri awak, "Saya akan tunggu bas yg lain." Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Awak nengok bas tudan awak akan cakap, "Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa.Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, awak pun biarkan basburuk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya. Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong,tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, "Emmm... .tak de air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain." Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg set…

:: blink ::

Image
tiada kata2 buat masa skrg.....perlu berfikir bnyk benda.....perlu ketenangan....selamat berpuasa....n selamat balik kg nanti...yeahhh.....raye dtg lg....

:: luv u...muach!!!! ::

Image
sesuatu yg berharga dalam hidup ku.....
sesuatu yg buat ku tenang bile bersama
segar bile bersama....
gembira bile bersama....
tima kasih tuk kekasih ku yg tercinta.....

tp ku jadi x larat bile ko asik kotor.....
penat aku nk basuh ko...ari nie ku cuci...sok ko kotor balik....huhuhu
ku harus tima ko seadanyer....
kerna kau adalah pilihan hati ku.....
muahh!!!.....tp nnt xleh ikut aku jenjln raye....xpe2 ko duk diam2 tau kat umah org....ko jaga diri ko leklok...jgn suke sgt kotorkan diri ko tue...nanti xlarat org nak basuh...


::busan...busan...busan... ::

:: bes... ::

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...
Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang…

:: PUASA ::

Image
Selamat berpuasa tuk semua umat islam di seluruh negara....

Irfan dah ok, saya pun ok ...ermmm...yer kot....
pening la...penat nak fikir....tp tue la keje otak kite....berfikir tuk kite....fikir....fikir...dan fikir sampai kite dapat kepuasan...dapat cara penyelesaian....

Tiada mood tuk update blog.mungkin bile pulang ke kampung baru bersemangat tuk update.mungkin juga tidak?....saya tidak pasti.....tiada benda yg perlu diluahkan tuk hari ini.....mungkin tidak ada masalah?...ermmmm......salah...masalah tetap ader....sama ada kecil tau besar...dapat kite selesaikan atau tidak.semua bergantung pada kite.semua kite yang pilih.cuma kadang-kadang kite perlukan pendapat fikiran luar dari otak kite.

p/s: mende la yg duk melalut nie....huhuhu.....

:: my beloved buntat ::

Image
ermm....cian kat dak kecik...huhuu....hope epan cepat sembuh..... last weekend balik kg...setelah berbulan lama nyer tidak ku jejak kaki kat umah tue.....rindu pada bilik....rindu pada umah...home sweet home...tp rindu lg pada penghuni rumah tue.... malam merdeka orang sume berkobar-kobar nak sambut merdeka...but aku berkobar-kobar nak balik kg..nak tgk irfan zaqwan....bertolak dari bangi kul 10 lebih sbb en azhari terperangkap dalam jammed kat toll LDP....jalan ok la...x jammed sgt...cuma kat bentong jek...coz masa tue org br pas sambut merdeka kan...dak2 naik basikal sambil pegang bendera.....bagus la diaorg nie...semangat merdeka....hmmmm..... dalam kul 7 lebih baru sampai umah... sampai umah terus g HUSM jumpe akak n abg fadzhil...sambil tgk epan...epan x sedar...sedey.....tp sian gak kat en azhari...terlentuk atas krusi..hehehe....pastu balik rehat kat umah...ptg br dtg balik spital...masa tue epan dah slmat operate...huhuhu...tp dia pun mamai lg..coz kesan ubat kan..... esok...pagi…