Posts

Showing posts from December, 2008

:: ubat ::

Image
hmmmm.... ubat...ubat...ubat sekarang nie tiap-tiap hari makan ubat busan.... tapi terpaksa gak tuk cepat sembuh cepat baik cepat sehat kadang-kadang terlupa nak makan ubat... tapi bile dah hari-hari tak kan terlupa cuma...malas nak makan penat... hari-hari makan yang sama tapi nasib baik warna-warni ceria sket tapi nie belum kire yang jenis minum lagi nie yang jenis pil je. yang minum 2 jenis huhuhu....banyak nak kene minum air nie... hmmmm bila sekarang ni ok la sket dah tak rasa sakit..(adakah sebab ubat tahan sakit??) tapi yang penting... ubat dah abis so tak yah makan ubat lagi bile dah abis yahhuuuuu gud bye 2 ubat2..... =D

afni dah besar laaaa.....

Image
afni nak tido la mama....
afni nak tgk tv dulu la.....



waaa..anak mama dah besar la...hehehe...skrg ni dah pandai nak borak2 ngan mama ek....dah la makin kuat isap susu.....kencing pun banyak.....susu 2 1/2 tin sebulan....pampers lak 3 paket (84 keping) sebulan...huhuhu....camna ni.....afni x sabar ni nak balik umah kat puchong.....nak jumpe "kawan baba"...hehehe.....nnt nak main2 ngan "kawan baba"...... ader org tanyer : *sronok x dpt bby? -->mestila sronok.....bukan senang nk dpt....dah penat2 ngandung 9bln....tambah lak ngan masa dia nk kuar...huh....xsabar nk tgk bby membesar dpn mata...bes...wpun penat kene bangun malam buat susu n tukar pampers....tp ok la sbb dia x penah nangis memlm...melainkan dia lapo.....huhuhu...ikut perangai baba yg xsabar bile lapo....aishhh......

:: raye ::

Image
Raye haji thn nie dah bertambah ahli.....
Dulu berdua...
Sekarang bertiga...
Best sangat2....
Pagi raye pas g semyg raye (tuk yg lelaki...kecuali epan )....siap2 g tempt sembelih lembu....tp masa semyg raye tue ujan...cian abg fadhil basah, semyg dlm ujan....hehehe....
Sampai kat tempt yg di tuju...dah ader sedara-mara yg dtg....duk lepak2...n then tetibe ujan...cian kat baba afni kene ujan sib baik x demam kan??...Dah siap sume...dapat la makan...setelah sekian lama...dapat gak la aku mkn lauk lain selain ikan selar n haruan jek...hehehe...rase nimat giler wpun hanya mkn daging singang...huhuhu....
Sampai umah dah petang...pastu buat perap daging sbb mlm tue nk buat barbeku ...yeah....tuk makan sesama sendiri....thanks to kak ita punyer resepi...mmg bes la....dalam kul 10 br bakar sbb tunggu cik pang n famili balik.....Dapat lak mkn daging bakar yg bes....wpun sakit gigi...aku mkn gak...sbb bkn senang beb nk mkn daging bakar....huhuhu...dah lama tue....mama epan mkn smpi esoknyer muntah2.…

:: sebulan 3 ari ::

hari nie genap 33 hari umo Afni......yeeeahhhh!!!....afni dah makin besar. ni bermakna dah sebulan perot aku asik mkn ikan goreng n sayur air je....huhuhu...kene tggu lagi 5 bulan....ohhhh...dugaan tue...tp sebab 3 ari lepas terpaksa operate lagi so kene bertambah lg la pantang nyer.......harap2 lepas nie dah xde dah....sib baik yg operate ari tue pun 2cm je.....bagus2...sakit??....kompen la...mane ader x sakit kalu badan dah kene belah.....tp x sesakit ceaserean (tul ker eja nie?....lantak ah).....yg tue dah ler 7 lapisan kene belah...pjg 1 jengkal...huh....dah ler gam je.....pastu bius separuh pun cam x bius je...siap leh rase lg dia potong kulit aku....(tp apesal cousin aku ckp dia x rase??...nie mesti kes doctor tue bg xcukup kuat...huhuhu...ampes nyer doctor n spital tue...nxt time kene pk berkali2 kalu nk bersalin kat cna)yg nie 1 lapisan....pjg 2cm...pastu bg ubat tdo...sedar2 aku dah dgr sore en azhari...n rase sakit sket.....kire ok la....nextweek b4 raye nk kene g buke jahit…