* huh *

ermm....ari ni aku ada ms sket nk update blog....actually skrg patut ada class tp coz DR dh bg soklan xam....terpaksa la aku duk dpn pc cr bhn2.....xam mid sem 24H yg leh take home....tp soklan....erkkk....aku nk pengsan...huhuhu.....xpela...janji antar jela esok...

STQK 6524
Pengukuran Produktiviti
Jawab semua soalan :
1. Apakah yg anda faham tentang Total Factor Productiviti dan tunjukkan bagaimana ia sering digunakan dalam pengukuran produktiviti.
2. Bincangkan secara ringkas sejarah dan falsafah pengukuran produktiviti dari mula hingga ke hari ini (di dlm dan luar Msia).
3. Huraikan strategi peningkatan produktiviti di dlm industri dengan menggunakan pendekatan MOST(Maynrd Operation Sequence Technique) @ KAIZEN.
4. Apakah cadangan2 yg ingin anda kemukakan utk tujuan meningkatkan produktiviti syrikat?
a) latar belakg syrkt
b) ciri2 kualiti dan produktivti dan faktor kejyan.
c) cdgan2 anda
d) kesimpulan

soalan paling mencabar....soalan 4....ada sape2 nk tlg aku x?...huhuhu....
dah lm gak aku xupdate blog....xde aper cite pun...just bz ngan assign n xam....tp masa tuk aku tdo mmg sempat jek...kekdg terlebih lak.....yg sedihnyer....nanti aku dh kene pindah......uwaaaa....xnk la...best aper duk puchong....dh ler dekat....hehehe...mmg jauh ngan ukm....tp dekat ngan ioi....yg penting dekat ngan ****...hehehe.....ari tu dh tgk umah kat bangi tu...ermm....ok la kot...tggu jela msk bln 4 ni....akak aku lak...tgh epi dpt p srwk...cehhhhh.....=p. tp jgn x balik cuti sek nt sudah ler......td pun akak aku call....ha....poyo la akak aku ni.....tp bapak aku lg poyo...huhuhu.....
nt bile dh pindah bangi.....mesti asyik mkn kat shell tu....tu la...dulu duk puchong....dtg mkn kat bangi gak....skrg ni dh duk bangi balik.....tp bile pk balik...ok aper duk bangi...aku nk study senang.....leh p lib mlm2...kluaq mkn pun bole...dr aku duk puchong sensorg....ermmm....xpe at least aku duk puchong dh dpt skill br....hehehehe.....
kekdg bile aku pk...cepatnyer masa berlalu....takut pun ada...risau pun ada....yg pasti aku rasa mcm2 la...huhu...makin ari....makin dekat....mintak2 sume ok....
hidup ni mcm2 kite alami.....dr kecik smpi besaq...mcm2 pengalaman kite ada.....ada suke...duka....turun...naik....yg pasti kite semakin matang dlm menguruskan idup kite seharian.....aku bersyukur dgn aper yg aku ada skrg.....mmg kehidupan aku sederhana......tp aku suke....suke idup dlm kesederhanaan.....aku x perlukan kemewahan wang ringgit....tp cukup dengan kemewahan kasih syg yg aku dpt dr famili, **** n kengkwn aku. bg aku...kemewahan ni mmg sukar tuk kite perolehi di pasar2...shopping2 complex....itu la erti sebuah kasih syg....mmg x dinafikan.....duit pun penting....tp duit bkn bole beli segala-galanya.....wpun skrg nk p toilet pun kene byr.....minyak pun dh naik....itu cuma satu benda yg kite sume hadapi....tp kasih syg....satu benda yg kite perolehi...yg tidak dpt dinilai.....hargai la aper yg kite ada skrg...jgn satu masa bile ia telah pergi...br la kite nak hargai...tp masa tu mungkin kite dh terlambat......
HEPI BESDAY TO ZURA : hehehe....moga idup ko ceria ek...sori la xdpt join kat putrajy....

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::