:: coretan masa boring::

hidup ini satu putaran
aku tidak pasti berapa lama aku akan terus bertapak di kota ini
sehari?
seminggu?
sebulan?
setahun?
atau mungkin buat selama-lamanya
hatiku sentiasa meronta-ronta ingin pulang ke kampung
tapi mampukah aku untuk berhadapan dengan segala dugaan?
tomahan?
sukar untuk aku luahkan.
yang pasti aku masih lagi diterima oleh kota besar ini
yang lebih dikenali sebagai kota metropolitan
setiap hari aku merenung ke tingkap
namun keputusanku masih lagi samar
mungkin aku perlukan kekuatan diri?
ahhh...untuk apa aku perlu fikirkan perkara lepas
aku perlu terus bangun untuk maju di kota ini
ya....aku perlu berdiri atas kaki aku sendiri
" aimi, ape lagi yang ko duk menung tue. keje banyak nak kene setel ni"
sapa farah pada diriku, sekaligus mematikan anganku.
" erk...tak de aper, aku tengah kire brape banyak kete yang lalu jalan nie"
balas ku sambil tersenyum
dengan harapan lawakku itu dapat memuaskan hati farah
Farah....
seorang yang peramah
kalau bukan disebabkan dia, aku sendiri tidak pasti apa akan berlaku dalam hidupku
farah banyak mengajarku erti hidup di kota ini
dan farah juga merupakan orang pertama yang aku jumpa ketika sampai di kota ini
dengan pendidikan yang aku ada
farah membantu aku mendapatkan kerja di sini
aku memang banyak terhutang budi padanya
"balik nanti ko nak ikut aku tak? tapi aku nak gi kedai dulu." tanya farah padaku.
"tak pela...aku balik sendiri la...."
"boleh ker?"
"hello makcik....aku dah besar la...tau balik umah sendiri" balasku.
kami selalu pergi kerja bersama-sama. tapi sejak farah sudah bertunang, kami jarang bersama. aku mengerti akan keadaan dirinya. masalah bertambah lagi bila farah berkahwin nanti. terpaksalah aku mencari penyewa baru.
tapi itu tidak perlu aku fikirkan sekarang
bile dia sudah berkahwin nanti baru aku fikirkan lagi

**alamak...mama dah sakit pala...xde idea nak mengarah dah..stop sampai sini dulu **

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::