* yeah!!!....... *

setiap kita mesti inginkan kebahagian...tiada seorang pun diantara kita inginkan kesedihan......

ada yg berpendapat pilihan saya salah, malah ada yang sokong.saya terima dengan hati yang terbuka.betul bukan senang untuk kita mendapat peluang. saya pun tidak sia-siakan peluang yg ada.bukan saya tidak cuba.tapi ada yg masih berpendapat cubaan saya selama 1 minggu tidak cukup...kenapa tidak sampai sebulan?. namun hati lebih memainkan watak utama dalam diri saya, tapi ia masih dikawal oleh otak.ada juga yg menganggap saya tidak berfikir panjang.sukar untuk saya ceritakan,sebab kita tahu apa yg baik untuk diri kita.kita yg rasa, orang lain hanya memandang. namun terima kasih di atas nasihat yg awak berikan, wpun saya tahu awak tidak setuju dengan saya. menyesal??...memang saya berasa sedikit menyesal...tapi apa yg saya lakukan juga gunakan otak. saya tidak mahu menjadi seperti pepatah melayu "yang dikejap tidak dapat, yang dikendong tercicir." ya, memang ada yg berkata..."orang lain boleh buat...kenapa awak tidak?". sebab saya tidak seperti orang itu. tidak semua manusia sama. memang kita dilahirkan mempunyai sifat yg berbeza. mungkin saya belum bersedia untuk menghadapi cabaran kerja sebegitu. namun awak akan berkata "sampai bila awak tidak akan bersedia.".....betul...sampai bila2 pun, tapi bukan sekarang......yg pasti bukan sekarang....sebab perkara ini datang dengan tiba-tiba. saya terima dengan tiba-tiba... saya betul-betul belum bersedia......itulah...sukar untuk orang lain memahami diri kita....hanya kita yg memahami diri ini....kerna hanya kita yg rasa. kerja....ada di mana-mana.....memanglah sekarang bukan senang untuk mencari kerja....tapi bumi Allah S.w.t ni besar....mungkin ada sedikit ruang tuk saya mendapat kerja yg betul-betul saya suka......kalau tidak suka....masa itu saya tidak mempunyai komitmen lain selain kerja...tidak seperti sekarang....saya tidak mahu sia-siakan segala yg saya usahakan selama ini.biarlah ia selesai satu persatu....kerna saya bukan seorang yg bijak membahagikan masa....bukan seorang yg kuat.....satu masa akan tiba....suatu masa manusia akan berubah......saya berharap saya dapat berubah menjadi manusia yg lebih tabah....dlm segala keadaan.....saya tahu saya seorang yg degil......maafkan saya cuk.

saya minta maaf kerna membuat keputusan untuk berhenti kerja......

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::