* ?? *

kul 10 je aku dh tdo.....penat punyer pasal.....lg pun tekak aku tetibe je rasa cam sakit....igt nk pose.....tp cam xdpt jek.....coz tekak aku ni rasa cam xbest la.....jgn selsema or demam dah ler......tp tanda2 ke arah tu mmg ada....huhuhu.......ermmm....dlm kul 4.45 pg td aku tersedar....buat assignment sket...dah xde mood....huhu...bile la nk siap benda ni.....dateline dh dekat.....mampos aku........ermmmmm.......

ada benda pelik berlaku dalam hidup dan kita terima kerna menganggap itu takdir dalam hidup kite yg telah tertulis sejak dulu.....tapi kite mampu mengubahnya......antara cinta dan sahabat......mana lebih penting??.....sanggupkah kite berkorban cinta demi sahabat.....seperti cerita-cerita novel atau tv??......tapi bila ia terjadi pada diri sendiri....tentu tiada jalan penyelesaian.......namun itulah hakikat yang perlu kite tempuhi........setiap yang berlaku mempunyai dugaan......seperti cerita2 novel.....tentu kite sanggup korbankan cinta demi persahabatan......tapi kepahitannya......hanya Allah sahaja yang dapat memahami.......itulah lumrah hidup......ada yang berpendapat.....sahabat lebih penting dari segalanya.....kerna tanpa cinta kite boleh hidup....tapi tanpa sahabat??......sahabat la teman sewaktu susah dan senang......mungkin bak kata orang "terhutang budi?"....lagi merumitkan keadaan.......yer....tapi ini juga hakikat yg perlu diterima dengan hati yg terbuka......kekadang kite tidak minta ia jadi begini.....dan kite tidak menyangka ia terjadi.......namun...dalam percintaan tiada paksaan....kite tidak boleh memaksa seseorg itu untuk menyintai orang lain....kerna ia melibatkan hati setiap insan......siapa kite untuk memaksa??

kekadang aku terpikir betapa rumitnya hidup.....ke aku yg merumitkan sendiri hidup aku??....entah la.....actually hidup ni akan ceria sekiranya kite mencorakkan nya pada keceriaan.....tapi bile hidup aku ingin ceria....ia akan disertakan dengan pelbagai masalah.....dan kekdg ia membataskan keceriaan hidup aku.....ke aku yg tak tau nk setel kan prob tu...so jadi la camni......tp aku sendiri x mampu.....menyesal??....sket pun tidak.....tp cuma aku rasa bersalah pada seorg kawan.....setiap manusia melakukan kesalahan......aku pun xdpt lari dari perkara tu....

nk tdo....zzzzzzzz

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::