:: @ ::

hmmm....
uurrmmm...
huuuu....

setiap apa yg berlaku dalam hidup...
kite terima dengan hati terbuke..
but sometimes bile dah bnyk sgt benda yg kite terima, kekdg kite rase nak keluarkan sume...sama cam lava...sampai satu tahap ia akan memuntahkan nyer...setiap org ada tahap maksimum...jgn sampai tahap maksimum itu terjadi...nnt ia akan memberi kesan yg tidak elok...cam lava yg keluar yg blh merosakkan sume benda disekeliling...

manusia cepat bosan??...tidak pasti..mungkin..sebb setiap org punyer karektor yg berbeza...sifat berbeza..busan dengan hidup...penat dengan hidup...tp bkn bermakna tidak mahu hidup...tp cuma perjalanan hidup agak kureng menyenangkan...buat perkara yg sama....rase perkara yg sama...tiada perubahan....penat dengan sume perkara....penat melayan sume perkara....letih....amat sangat.....saya perlukan ketenangan...perlukan ruang yg agak besar tuk berfikir dengan keadaan yg normal tanpa dipengaruhi oleh anasir luar....mungkin ini salah satu sebb atau hukuman buat saya...kerna terlalu lama meninggalkan kampung....betul...kehidupan di kota tidak sama dengan kampung....damai...tenang...susah di cari...bak kata pepatah...'home sweet home'......

berilah ku ke kuatan agar mampu berdiri di sini...tuk jangka masa yg agak lama....perlu...amat perlu...tuk aku lalui hidup ini...tuk aku perjuangkan ape yg aku laburkan.....tuk aku harungi rintangan serta apa jua masalah yg berlaku...wpun ku telah penat dengan semuanya.....tp tahap kesabaran ku tidak lagi berada di tahap maksimum....tp pabila ia berada di tahap itu....aku harap ia tidak akan mengeluarkan 'lava' yg mungkin akan memusnahkan keadaan sekeliling....

otak aku telah lama fikirkan mengenai perasaan orang lain tanpa memikirkan perasaan sendiri....bagiku...biar org disekeliling gumbira....aku??...akan turun gembira jika mereka gembira....tp pernahkah terfikir tuk berbuat begitu kepada ku?...hmmmm....mungkin aku terlalu mengharapkan perubahan.....aku bukan inginkan semua perubahan....tp hanya sedikit tuk terima aku seadanya...salah ker?...aku tidak ingin bermain dengan perasaan kerna aku lebih suker berfikir...ia salah satu jalan yg amat baik bile kite mempunyai masalah...perasaan tidak elok tuk kite gunakan...ia bkn penyesalan yg baik bg ku....tp sebbkan terlalu bnyk gunakan otak...aku terpendam sume perasaan yg akan menjadi lava yg tidak mampu tuk diluahkan....bersabar adalah kata2 pada otak ku sekarang....yg cuba tuk mengawal perasaan aku....aku digari oleh kesabaran....mungkin itu lebih baik....ku harap kunci perasaan tidak digunakan.....

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::