:: cuti-cuti malaysia ::

waaa...dah lama rasanyer tak update blog...hehe...skrg kan musim cuti...so cuti-cuti malaysia la.last week saya pergi cameron highland.....hmmmm....best sebab sekarang musim hujan, so kat sana memang sesgt la sejuk..kekdg hujan gak. saya pergi ngan famili n 2 famili kawan bapak saya.....sronok?...mula2 agak bosan...tapi lama-lama boleh la...dari saya terperap di rumah, elok gak jenjalan. lagipun leh la rehatkan otak yg dah bertungkus lumus selama setengah tahun tuk habiskan master...huhuhu...sekarang masa tuk saya bercuti. mula2 perjalanan ok, sampai la di tengah-tengah bukit tetibe kereta bapak saya buat hal...huhuhu...kejap-kejap temperature naik (saya pergi cameron lalu gua musang....lagi dekat).


on da way g cameron
dalam 5 kali gak kiteorg asyik berenti sebab enjin panas....hmmm...sib baik pergi 3 buah kete...jadi ada la teman. bertolak dari umah kul 8 pagi, sampai kat sana dah kul 4 ptg...sebab banyak kali berhenti...huhuhu...sampai je....terus rehat. agenda tuk berjalan dimulakan esok hari...hehehe

jalan-jalan


my famili..tapi x cukup 2 org...hehe


sama tak?satu-satunya hero dalam famili kiteorg

lepas tue kiteorg pegi lak ke strawberi farm....best2 dapat makan strawberi dengan krim & coklat....tp bukan strawberi celup coklat ek...huh....yg tu x best...paling best dapat makan strawberi jek..yum...yum...


yum..yum...makan strawberi...bestnyer....

pastu kiteorg bergerak pula pegi taman rama-rama.....kat sini bukan jer ada rama-rama...bunga-bungapun ada...spesis ular, katak, belalang & ulat pun ada. tapi yg paling pelik moving leaf....hmmm....mula-mula tengok...memang macam tak de ape...lama-lama tengok....ada benda bergerak.....spesis cicak pun ada (tetibe teringat lelaki cicak..hehehe). kira ok la masuk situ....xdela mahal sangat RM5 tuk org dewasa dan RM2 tuk kanak-kanak...hehe...ok la tu.....


bnyk rama-rama...hehehe


muahahaha...

kura-kura yang kesepian....hehe..adik aku beria nak amik gambar kura-kura ni...dia cakap comel...hmmm...comel ker?....lepas tu kiteorg balik umah..(erk...apartment la....hehe coz sewa apartment...bapak aku ckp senang nak masak n duduk ramai-ramai...)...ape2 pun memang best la...malam pulak gi pasar malam...hujan lebat giler...dah la orang ramai....on da way nak balik umah tu singgah kat pasar...hmm...pasar ker?...kire cam tempat orang jual-jual sayur, buah, bunga, baju dan macam-macam lagi la.....sempat la beli ape2 yang patut...hehe...(*psst....cuk..baju muat x?..sambil mkn strawberi sempat usha baju..hehehe)....erk...malam tu last kiteorg tido d cameron coz pagi esok nak gi ipoh la...jom mandi....hehehe....


dr luar

pas mandi-manda ptg dalam kul 5 gerak g taiping.....malam pulak g night safari kat zoo taiping....ok la....leh la ilangkan busan......balik tu g mkn dulu....tetibe igt jenjalan kat taiping dulu kan cuk...hehe....punyer la susah nak cari tempat mkn....tapi kali ni senang la pulak...hmmm......esok dah nak gerak g kl la......tgk wyg...hehehehe....

*gmbr saya di lost world tidak sesuai untuk tatapan umum...oleh itu terpaksa guna gambar orang lain...kerna tak diluluskan oleh sirim...kan cuk...hehehe*

aku dah ponat bercerita...sekian....ayat pun dah x betui...hehehe...gnite!!!

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::