~ WEEKEND YG LEPAS.... ~

ermm......weekend yg lepas....saya membuat keputusan untuk merehatkan segala anggota badan...dengan melayan perasaan....perasaan saya dihidangkan dengan cd...bkn 1 cd...tp 16 cd korea....cite the little bride (sekrang kat 8tv)....cd tue saya pinjam..*hasil berkat usaha cik zura kite*..wink!!....ceritanya saya suke.....walaupun telah banyak cite korea yg saya tengok seakan-akan cite tersebut...tapi saya tetap suke....
ingatkan dapat meletakkan diri saya di depan tv sepanjang 36jam...namun...tidak...tetibe saya mendapat panggilan kecemasan dari seseorang....dia menyuruh saya datang ke pantai dalam...(aper kes!!!)....kemudian saya memberi alasan bahawa saya tiada kereta...(saya tidak menipu...kerna kereta telah diambil oleh tuan punya kereta yg sebenar tuk dibawa ke segamat...bertemu saudara bg kenduri kawin...saya??...saya tidak dapat ikut...sebab saya belum menjadi ahli keluarganya...ok!)...berbalik pada cerita tadi....dia berpuas hati dengan jawapan saya....namun tidak berapa lama kemudian...saya diganggu lagi...huh....omma??..hmm...nampaknya dia berjaya memujuk mak saya untuk menelefon saya...sungguh bijak budak ini....semasa memberi penerangan pada mak...saya terdengar suara2 sumbang di belakang...tapi sayang saya tidak memahami apa saja yang dikatakan oleh suara sumbang itu...**bayangkan seperti suara latar ketika orang sedang menyanyi**...saya terpaksa akur kata2 mak saya....br bergegas naik ke tingkat atas..**umah sewa saya 2 tingkat**untuk bersiap-siap...namun...tetibe mendapat panggilan lagi...kali ini dari oppa....huh...saya terselamat....oppa tidak membenarkan saya ikut dia....saya bersyukur pada oppa kerna memahami diri ini.....saya turun kembali untuk menonton cite korea...yg lari meninggalkan saya...sekali lagi saya diganggu....ok!!...cukup!!....**hanya hati berkata-kata**...oppa memberikan kata putus untuk saya....saya terpaksa pergi....ddan dia dalam perjalanan untuk mengambil saya...ohhh...tidak!!..saya perlu segera....seperti kilat...walaupun saya lambat sikit dari kilat...saya telah bersiap tuk keluar dengan jayanya...namun.....saya tertdo bile menunggu dia dtg...huh...sungguh lambat seperti kura-kura..(walaupun saya tahu dia dtg bkn dengan kura-kura...tapi kelisa....bukan ker kelisa hanya hebat di dalam air??)...dalam perjalanan.....saya hanya membatukan diri...hari minggu...jalan pun jammed....hujan lebat.....tapi...ada sebuah kereta yg tidak mempunyai kesedaran sivik....ohhh.....
kerajaan telah menghabiskan banyak wang...untuk menyedarkan rakyat tentang kesopanan di jalan raya....siap ada iklan di tv....tetibe....teringat iklan di tv...si ayah mengajar si anak supaya beratur....namun bila tiba di jalan raya..di ayah tidak beratur menunggu giliran....YA!!...itu yang berlaku pada kami....penat kami dan kenderaan2 lain beratur...tetibe ada sebuah kereta ingin memotong barisan...huh...walaupun kereta kami tidak semahal kereta anda....tapi kami mahal dengan adab di jalan raya....huh....sia-sia kerajaan membuat iklan sekiranya rakyatnya tetap di tempt yg sama....
habis cite kesopanan tadi...kami sampai di tempat yg dituju...seronok....sebab saya daapt berjumpa dengan sanak saudara yg dah lama tidak bersua muka....terima kasih tuk si dia...walaupun cuti saya terganggu...namun pergi ke kenduri cousin merupakan perkara yang seronok....dan berbaloi....sebelum balik kami diberi bekal.....dalam pukul 6 saya sampai d bangi kembali.....

P/s: si dia adalah adik saya yg bersusah payah dtg dr utm semarak semata-mata untuk mengajak saya ikut serta ke kenduri kawin....suara latar...adalah suara anak buah saya...hehe...irfan zaqwan...

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT WAN&IDA

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::