* HARI - HARI KU....... *


"Sesuatu yg tak disangka sering kali mendatangi kita..itukah suratan atau kebetulan..bimbang kan berulang kesilapan..walau kita dihadapan dengan berbagai pilihan mengapa sering terjadi pilihan tak menepati......"

Ermmm....sukar tuk aku rumuskan....lain org...lain pandangan kan....so bg aku....mmg ape yg berlaku pasti ada sbb2 tertentu....ia bgtg pada kite tuk tima or not....stiap hidup pasti ada dugaan....pilihan x menepati??....mungkin belum ketemu yg bersesuaian.....hehehe.....tp ape2 pun hidup kite akan tetap berjalan....masa tidak pernah berhenti...oleh itu...hidup kite pun xkan berhenti melainkan kite dh xde nyawa lg......bile masa nyer...kite sume tak tahu....sbb tu ada kata...."kita hanya merancang....tp YANG MAHA KUASA menentukannya....."

hari ni....hari2 terakhir aku kat umah buat masa ni....coz aku dh kene balik p bangi...yer la beb...blajaq x abis lg.....igt kata2 nenek aku ari tu

nenek: x igt kat kg ke?
aku:....kg??....kg mane? (ngan muka blur....hahahaha)
nenek: KL laaaa
aku:....huh...tu bkn kg....bandar.....hehehehe....(perli aku...huhuhu.....)
bapak aku : mau nyer x igt.....dr degree smpi skrg duk kat bangi tu....kalu tanam pokok buah-buahan....dh bole mkn buah dah.....(bapak aku menyampuk la pulok)
nenek : knp x tanam pokok pisang ke.....pokok jambu ke....

aduih......nenek aku ni.....aku p cna blajaq...bkn tanam pokok...huhuhuhu.....tp ada logik gak bile aku pk balik la.....aku dh dekat 5 thn kat bangi tu.......kalu aku tanam pokok...mmg dh bole rasa mkn buah kot....hahahahaha............tp knp aku rasa cam kejap jek......hehehe...bangi yg dulu dh x sama cam bangi yg skrg.......yg dulu ramai kengkwn.....yg skrg....still ada kwn lg...tp ssh nk jumpe....masing2 dh bz......yer la...kitaran hidup pun dh lain....dulu budak2....skrg.....hahahahaha....sendirik mau igt laaa.......

kekdg aku pk.....nanti camna idup aku..??.....hmmmm......kwn baik aku yg sorg ni pun dh lm giler aku x jumpe. raya ari tu pun aku rasa xsempat jumpe dia.....jumpe pun masa dia kawin......lepas jek dia kawin.....terus dh ssh giler nk jumpe........ni dh masuk 3 kali kot aku blik....tp still xdpt gak jumpe dia...huh.....tu la bile hidup dh ada komitmen lain...ssh nk ckp......hhmmm...ape bole buat.....cuma aku igt dulu....dia penah ckp....."ko blik....jgn lupe bgtau aku.....sibuk camna pun....aku nk gak jumpe ko!!"......so skrg ape aku blh ckp......no komen.....n aku harap2....hidup aku bkn camtu......tp ssh gak aku nk ckp.....masa depan.....aku xleh nk ramal......hehehehe...yer ah....aku bkn ahli nujum maaaa......

semlm....kalu xsilap aku......1 ari aku p jenjln...huh...ponat beb...dh ler sakit perot....bapak aku lak bawak aku cna cni....huhuhu......mula2.....p umah pakcik aku....kat tumpat....pastu terus p kat JPJ...huh...leh la aku usha org yg ramai kat ctu...cam2 ragam manusia ada.....mula la aku pk.....ni kalu aku wat tesis kat JPJ pun ok gak ni....hahahahah.....otak terus ligat cr idea....but smpi skrg x menepati cita rasa aku...huh....dh ponat pk....bapak aku pun dh setel......balik umah.....actually aku igt dh xyah kluar...soaku baring sambil tgk tv ngan hepinyer....
dlm kul 2 lbh bapak aku call suh siap2...uik....lg ke...tp aku leh buat bodo.....nnt aku ckp la...sakit perot.....skali bapak aku blik.....huhuhuhu....terpaksa gak ikut....kang x setel keje....huhuhu....aku ikut jela.....smpi kat bank....jumpe pakcik tu....huh yg lawak nyer.....eja cos aku pun slh....KOMPUTER RUN INDUSTRI.....huh...ape kessss.....ponat aku eja K.O.M.P.U.T.E.R.A.N. I.N.D.U.S.T.R.I......huhuhu.......dh setel......balik br la amik yg lelain....p tgk ape yg patut.....hahahaha......adik aku wat lawak dlm kete....poyos ahhhh.......
dh setel sume2....p lepak umah nenek aku....borak2 jap smbil tggu cousin aku yg kecik tu....mlm cam biasa masa tuk rehatkan diri......hari tu...mmg aku pnt bangat.....hari ni sepenuhnya duk umah.....hehehe....
yg xbestnyer.....td ptg masa aku tdo ada org bank call............ampess punyer org...gelakkan aku tdo....SEPAK KANG!!!!......

esok??.....esok p mybank buke akaun...tgk la...kalu aku rajin....hahahahahaha.......aku paling benci la berurusan ngan bank ni....huh...XSUKE!!!!!

huhuhu......dh kene balik "kg"...huhuhu........

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::