:: tiramisu ::

hmmm...pagi yang ceria buat saya....mungkin sebab hari jumaat...hari terakhir tuk minggu ini saya bekerja....ye...akak di belakang saya pun tegur

'ko asal nampak ceria je nie...awal sampai'
'semangat nak keje kak...esok kan cuti'


khamis : kesian cik zura menjadi tempat saya meluahkan perasaan...tapi saya bernasib baik sebab mempunyai kawan yg memahami...cik zura ajak saya keluar berjalan-jalan sebb dia pun tensen dgn kerja. wpun saya tidak tensen dgn kerja, tapi saya tensen dgn seseorang.sedih.huhuhuhu...cik azura terima kasih sebb sudi berborak dgn saya. plan kami tuk pergi berjalan-jalan.tp saya tidak tahu ke mana.(seperti biasa saya hanya pengikut seorg 'planner yg berjaya'). saya gembira sebb ada seorg teman baik ingin menemani saya di hari yg bermakna.saya rase terharu. waktu makan saya di opis tidak tentu tuk hari ini.rase lapo tapi saya tidak rase ingin makan (pelik bukan?). saya pulang kerja seperti biasa tetapi masih mengharapkan hp saya berbunyi mesej atau call...namun harapan ku musnah...tuk ilangkan tensen yg makin bertambah...saya main game sudoku...ia amat bagus (dapat mencabar kepintaran otak saya) sambil itu adik saya telefon.berborak sebentar dgn adik

'cik ngah kuar x ari nie?..sambut kat mane?'
'duk umah jek...'

saya lebih suke berbual topik irfan dari topik itu...bile mendengar org bertanya.."sambut kat mane?...or celebrate ker?....or celebrate kat mane?".....saya tidak suker...rase sesuatu...dan saye hanya menjawab dengan diam atau senyuman...

berbalik kepada tadi, semasa bermain sudoku, tetibe cik zura masuk bilik...dah sampai rupernyer....lepas bersiap-siap, kami keluar....cik zura belanja saye ais krim.tq bebnyk.dah lama saya tidak lepak makan ais krim sebegitu...teringat masa belajar dulu...best....tapi dalam hati saya masih berharapkan wira putih muncul di depan mata atau WKC...namun saya tidak mahu berharap...nanti saya akan keciwa..TAPI,saya pelik bile cik zura asik bermesej.hmmm..bile ditanya dengan siapa,dia tidak bgtau (sebb biasanya dia akan bgtau)...mungkin kali ini dia perlukan sedikit privacy,jadi saya tidak mahu bertanya lagi,mula2 saya berharap cik zura ada merancang sesuatu,namun sekali lg saya tidak mahu berharap.ckup..kemudian kami minum air. lepak lama sedikit..bile dapat mesej, tidak lama selepas itu cik zura mengajak saya makan di village view....ha???...saya pun berasa hairan buat kali ke-2.kenapa tetibe hari nie cik zura ajak saya ke tempat itu? mmg saya berasa pelik....namun saya fikir...mungkin dia ingin mencuba...sebb dia udah lama tidak mkn di ctu.saya hanya mengikut...on da way..baru saya mendapat call.mood saya yg elok tetibe menjadi tidak elok..rase ingin borak di telefon pun tiada.hanya sepatah dua. bile saya sampai....cik zura bertanya tempat mana yg bes...bile saya tunjuk arah kanan, dia tidak bergerak....hmmm...saya pelik...saya pun terfikir 'oooo mybe dia nk jumpe seseorg tapi xnk bgtau..' itu yg saya fikir....saya hanya pengikut....tapi....bile sampai pada 1 meja....erkkkk!!!!




saya sangat suke....rasa ingin nangis.rase terharu...oh rupenya cik zura dah plan dengan en azhari sham.huh..tipah tertipu, namun sangkaan ku ada juga yg betul. tima kasih tuk secret recipe..hmm..saya agak bernasib baik kerna dapat merasa kek tiramisu (selalu kalu g kat kedai secret recipe kat bangi tu kompen xde kek nie...huhuhu). akhirnya dapat gak mkn tiramisu...yeah!!!



en azhari sham yg mmg pandai berlakon..huh...thanks kat en azhari sham...tahun depan buat lg gempak ek...hehehe...best sesgt....hadiah tue pun suker...bes...bile nak pakai ek....hehehehe


seorang planner yg berjaya..tapi ada sedikit kebocoran dalam rancangan....namun ia tetap berjaya...thanks cik zura...ko mmg planner yg bes ah....cian lak sshkan ko.....terharu beb...

thanks bebnyk kat korg berdua....hehehehe....tetibe saya teringat kata-kata kak sara 'tahun depan sambut besday bukan mcm nie dah...sbb nanti dah berdua ek.nie kire last la sambut besday single...' erk.....

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::