* ermm *

ari ni main ngan lia n dik nan....pastu cam biasa chat n tdo.....hahahaha...tu ler keje aku smpi ler next week...huhuhu....anti dh balik ukm....dh xde online dh.....anti gak...bapak aku nk potong line streamyx.....huhuhuhu....xdpt ler aku merasa internet lg....anti aku duk main game jela...hahahah......sib baik td aku main kejap blh save....kalu x aku humban pc tu luaq umah.....hahahah....tu pun kalu dpt la......

knp bila org bercinta kite cakap...tgh jiwang......knp lelaki suke pk pompuan kuat merajuk.....hellloooo....xsume pompuan tu merajuk.....xsume pompuan tu jiwang bile bercinta....xsume tauuuu........huhuhu.......coz setiap org mempunyai perwatakan berbeza......tp ada yg ckp.......basic nyer mcm tu......hmmmm....x jugak....lelaki pun suke majuk gak....cuma x tunjuk.......actually lelaki or pompuan sume sama......kite pk camtu...coz kite dh set kan dlm otak kite basic seorg pompuan camtu.....cube kite setkan secara lain....kompen kite akan pk lain.....x dinafikan pompuan seorg yg lemah......tp pompuan jugak punya ati yg cekal......dan jgn sesekali membasickan pompuan seorg yg lemah......manja??....ermm....knp pompuan sering dikaitan dengan manja......ke sbb perangai dia yg lemah lembut....yer la...kite dh setkan otak camtu.....so pikiran kite pun camtu la.....kesimpulannya xsume pompuan di dunia ni sama......xde basic.....setiap ada ciri2 tersendiri....perangai yg tersendiri.....lelaki pun sama...setiap insan di muka bumi ni ada kelebihan n kekurangan.......ada ciri2 tersendiri yg mewakili diri mereka.....

kekdg aku pk......hidup ni mcm2 ada.....betapa warna warni corak hidup aku....ada suke...ada duka....ada takut....ada berani......ada sabar....ada marah.....kesimpulan....sume ada....tp kite manusia kekdg lupa tuk bersyukur dengan aper yg kita ada.....lupa tuk hargai insan serta benda di sekeliling kite.....kekdg bile ia tiada...br kite rasa kehilangan....sedangkan masa tu dh terlmbt....so menyesal pun xguna........oleh itu......hargai setiap yg kite tempuhi....kerna peluang tidak selalu ada......berfikir......berfikir seblm buat sesuatu amat penting kerna perasan kekdg membutakan kite......tp perasaan x dpt di tipu....kerna perasaan terlalu jujur......jujur dengan perjalanan hidup kite......tindakan yg diambil haruslah tepat....agar kite tidak menyesal....xguna kite kenang perkara yg telah terjadi kerna ia x dpt mengubah apa2.......wpun sukar tuk sesorg melupakan kenangan silam...tp sekurangnyer ia telah mencuba....tidak salah utk mencuba.......kekdg apa yg kite kata lebih senang dr perkara yg akan dilakukan......

semlm xde keje...aku bc balik testinomial kat friendster......hehehe...bile igt balik.....zaman2 blajaq degree dulu.......best giler......ada suka duka.....masa tu aku sedar erti hidup yg sebenar.....masa tu gak bnyk mengajar aku tuk lebih tabah dlm harungi hidup masa hadapan......harap aku xkan tersungkur lagi......masa tu...aku sedar betapa besarnya erti persahabatan....tanpa mereka.....aku mungkin x mampu berdiri cam hari ni.....tima kasih tuk sume sahabat aku.......ia juga buat aku berfikir ngan lebih 'bijak' dalam tentukan haluan hidup ku....mungkin ni la hikmah yg aku dpt.....belajar dari kesilapan.....pengalaman yg amat berharga.....betul....kite akan merasa kesusahan seblm mendapat kegembiraan......kalau dulu aku terfikir knp ia terjadi.....skrg aku dah ada jawapan nya.......itu lah hidup......hidup yg penuh dengan perancangan.....tp hidup tidak semestinya mengikut perancangan.......adakah kite yg mengaturkan hidup??....atau hidup yg mengatur kite??........

Comments

Popular posts from this blog

:: MELAKA - PERUBATAN TRADISIONAL BATU KARANG @ DURIAN TUNGGAL ::

:: SHOPPING - TILE MURAH @ KAJANG ::

:: SHOPPING - TILE MURAH ::