:: Cat - Nippon Momento Edisi ke-2 ::

penah story sblm ni
kat sini
al-kisah bermula bile mlm sabtu
baba g ngecat lagi

ni la hasil cat mlm tu
cian baba
tqvm baba!!!

ni la hasilnya bile dh siang
cantik x?
suke3
warna ni kod dia 420 AQUATINT
cam ijau turquis camtu la

patut dinding yg titik tumpu tu kiteorg cat warna AQUA MARINE 3204
sbb dh beli 1L RM27

tetibe baba ckp
"eh...cat momento tu bkn tahan 10 hari je ke lepas bukak"
so mama g la baca kat botol cat tu
yer laaaaaa

hhhmmmm...patut sbb ada lg 1 liter yg dh bukak...
kiteorg cat la cam gmbr bawah ni
ni x pakai primer momento pun
sbb baba dh undercoat
kenkonon mama nak wat deko flower la
tp sbb keadaan masa tu nak mengizinkan
last2 cat je momento tu


hasil kerja saya lak...muahahahaha
masa ni baba kuar sat p tukar kete
angkut skali ank2 dara dia
so leh la mama wat keje ni
mula2 cam gayat gak nak panjat smpi ceiling tu
tp bile dh biasa ok jek....

ni dh siap
kali ni bnyk sket awan dia berbanding bilik 1 lg
kire dh teror sket kan
muahahahah
dh tau teknik
sgt senang rupernyer
buat gaya sesuke ati
best3

tada....ni la hasilnya
sgt berpuas ati
akhirnya menjadi gak
so skrg tinggal 1 bilik je lg
n ruang tamu
huhuhuhu....tp sempat ker....bnyk lg xsetel ni...aiyakkkk

Comments

shu said…
Wah best nya suen. dah nak masuk rumah baru!!!!
blum lg...xsiap lg...huhuhu
...ko lg best...dh duduk n membaking d umah sendri...
shu said…
sikit lagi suen.

aku ok lah, syukur dgn ape yg ade walaupun contractor renovation hari tu bnyk buat kami sakit hati. bnyk duit membazir sbb kerja diorg tak betul. tapi takpe. Syukur je.

:)

nanti bila2 dtg la rumah ye. rumah blm ok sgt, tapi blh je nak dtg.
tul2..syukur dgn ape yg ada kan...hehehe...insha allah bile free nnt blh la p jenjln umah ko...lm dh xjumpe kan...
Orked said…
This comment has been removed by a blog administrator.
sori orked ter remove awak punyer komen...umah sewa dlu kat putra perdana puchong....skrg dh pindah...
Anonymous said…
Salam.

just nak tanya, bila u cat pakai momento wallpaper tu kan (yang caler biru tu), garisan tepi tu nampak sama, macam mana u cat nak kasi nampak sama ya? pakai salotip ke camne?
sy pkai masking tape yg kalis air tu....pastu br cat...tu yg nmpk sm...
Salam. nak tengok camne akak deco bilik nih. saya dah cat warna ni tp nampak macam dok dlm laut sgt la.. tak tau nk buat macam mana.. nangis... dh la cat mahal salah pilih color lak..
salam....erk...akak xdela deco sgt pun...sbb ni bilik kosong...bile ada family dtg...diaorg duk bilik ni...akak just letak katil je....
Yune Yuhainiah said…
Salam!
Sy nk tanya !
Salotip tu lepas cat dh kering kene buang ke or biarkan aje?
Dan lama x masa yg diambil tu utk siap??
Tq slamat berpuasa dan selamat hari raya
salam.....lps cat dah kering kene buang la...xkan nk biarkan je....nnt x cun la biarkan kat ctu.....tp tarik slow2 la...
masa ek...tgk keluasan dinding yg d cat....tuk momento tu dlm setgh hari je....sbb yg base dia dh cat awal2...so tinggal yg warna jela...slmt berpuasa n slmt hari raya gak!
ummi affendi jr said…
Nak tanya kalau guna cat momento mmg kena undercoat guna momento gak ke atau boleh undercoat cat jenama lain?
This comment has been removed by the author.
Blh je jenama lain....tp biasa beli dia dh bg 1 set...so terpulang la...xde effect pun....cuma undercoat kalau blh brand ok gak la
Blh je jenama lain....tp biasa beli dia dh bg 1 set...so terpulang la...xde effect pun....cuma undercoat kalau blh brand ok gak la

Popular posts from this blog

:: SHOPPING - TILE MURAH ::

:: HOME - SURVEY - HOUSES OF LIGHTING PUCHONG ::

:: Tewah - Tempah Langsir for Living ::