:: Tewah - Tempah Langsir for Living ::

penah cite kat SINI
but ni detail sket
sket je pun
sbgai rujukan kot2 sape2 nak wat tempah langsir kat TEWAH
mana yg mama igt....mama bgtau...tp yg x igt...sori ek
sbb buku tu tinggal umah
sile rujuk gmbr bawah
*abaikan lukisan yg 'cantik' tu*
.
.
.
.
.

tapi x puas ati....selongkar bag...tetibe jumpe

ni la...total kain yg perlu tuk sliding 4.4 meter
tuk tingkap sebelah pintu 3.7m


so mama mula2 pilih kain yg ni
tp xde stok....so cari2....
amik yg lain...bile kire x cukup lak
huhuhuhu
last...dapat yg ni
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ngam2 cukup2 je
tp bkn warna ni
warna lain

pastu part kire



kain ni RM28.50/m = RM162.45
jimat2....sbb kain yg mula2 td tu rm35
warna lain ada...tp warna cam mama nak tu xde
so cancel la
upah untuk jahit jenis eyelet RM12/panel = RM48 (4panel)
upah tuk biasa RM7/panel = RM28(4 panel) * yg ni tuk day curtain
pastu upah tuk ikat tepi langsir RM5/keping = RM15 (3 keping)
so TOTAL UPAH RM91

eyelet lak RM3/keping so guna 32pc...TOTAL EYELET RM96
day curtain pun mama amik 
yg murah jek
RM5/meter = RM49
gmbr lupe nak snap sbb anak2 duk lari sana sini
nak bincang ngan uncle lg
huk3
rod tuk eyelet n rail tuk day curtain = RM109.90
TOTAL : RM508.35
complete set.....kiteorg just pasang je nnt
sgt berbaloi
sbb eyelet tu pun dh mhl...
2 weeks leh siap
so ngam2 la nak pindah
kite tunggu n lihat nnt yer

Comments

DD Lullaby said…
Hye suen.. bole x tayang sket langsir yg dh siap tu.. sye berhajat gak nie nk g tewah nk tempah langsir.. tp sye kt jb agk2 same x erk cost dia?
erm....tp sy rs kat nilai 3 lg best...bg sy la...bnyk lg cantik2...rege pun lbh kurang....sbb yg tewah ni dia slh ukur rod sy...so agak kecewa sket la....
dekat entry2 lepas ada kot gmbr langsir...tp sipi2 jela...try tgk
Anonymous said…
berapa lm nak siap klu tempah kt tewah?
bergantung masa musim...kalau dekat musim raya...baik tempah awal2...tkut dia x sempat...cam sy lama....sbb masa tu sy pun tgk tunggu umah siap cat semua...mybe dlm ms 2 week kot...x igt la...
ruqayya said…
sy pon tengah survey nak buat langsir, tadi pegi zaira seksyen 7, bkenan satu kain ni hg semeter lps diskaun 35 semeter. nak buat langsir utk sliding door depan dlm 9 kaki tnggi n 7.5 kaki lebar. Org kedai tu kira2 kain semua kena 12 meter, betul ke ekk, dia kata kain tu bidang kecik.. upah rm22 sekeping,total tmasuk upah jahit RM5++, mcm mahal je kann

mai la blog sayer yer.
kalau langsir elok pilih bidang 110 inci...kalau 60 inci nt dia gabung....so x cantik....tgk gak awk jahit biasa or eyelet...kalau yg jahit biasa dia amik rm7 1 panel...hmmm cube survey tempat lain dulu...sbb byr mhl2 kalau kite x puas ati susah gak kan

Popular posts from this blog

:: SHOPPING - TILE MURAH ::

:: HOME - SURVEY - HOUSES OF LIGHTING PUCHONG ::